LEGO har på mange punkter sat Danmark på verdenskortet, for legetøjskoncernen, som er verdens største, oplever den ene succeshistorie efter den anden. 

Resultaterne for 1. halvår viser, at LEGO igen oplever stor fremgang, da deres omsætning er steget med 23 procent. De har ligeledes oplevet en stigning på 31 procent på bundlinjen. LEGO kan specielt takke produktlinjerne Ninjago, Elver og Creator for de positive tal. 

Koncernen har oplevet vækst på alle de markeder, som den befinder sig på, men især i Asien har interessen for de farverige byggeklodser været stor. 

Store forventninger til resten af år 2015

Jørgen Vig Knudstorp, som er administrerende direktør, har da også svært ved at få hænderne ned over den gode nyhed og forventer samtidig, at resultaterne for julesalget vil være lige så fremragende, når tallene gøres op sidst på året. 

- Vi er glade for, at vi igen har været i stand til at udvikle spændende og sjove legeoplevelser, der virkelig appellerer til børn over hele verden. Stærke præstationer på tværs af hele produktlinjen har gjort, at vi kan levere et stærkt tilfredsstillende resultat for 1. halvår. Det er en stor præstation og et resultat af mere end 15.000 hårdtarbejdende LEGO-kollegaer over hele kloden. Det er specielt opmuntrende, idet vi sammenligner med 2014, hvor LEGO Movie-produkterne var med til at skabe et stærkt resultat. Selv om det endnu er for tidligt at estimere resultaterne for hele året, forventer vi endnu et tilfredsstillende årsresultat, fortæller Jørgen Vig Knudstorp. 

LEGO har også kunnet nyde godt af valutagevinster på grund af de store valutasving, som der har været. Denne gevinst udgør fem procentpoint af den samlede stigning i salget. 

For kort tid siden befandt LEGO sig ellers i en ubehagelig situation, fordi de blev beskyldt for kun at tilgodese de store virksomheder. Koncernen havde nemlig lukket for yderligere ordrer resten af året, hvilket betød, at mange små, lokale legetøjforretninger ikke nåede at bestille julevarer hjem. Den ellers negative omtale har tydeligvis ikke mindsket kundernes lyst til at købe LEGO-legetøj. 

Kilde: http://finans.dk/live/erhverv/ECE7985621/Lego-salg-stiger-over-hele-verden/?ctxref=fplive