Ønsker du at få kontakt med låneudbyderne repræsenteret på vores service, er der flere måder du kan gøre dette på. Uanset hvilken måde du vælger, vil du opleve den samme grad af service og professionalisme, og de vil behandle din henvendelse fortroligt til enhver tid.

Vi har lavet denne artikel for at hjælpe dig til at få en overordnet viden vedr. kontaktmuligheder og fordele såvel som ulemper ved de forskellige.

Chat hjælper dig hurtigst

På de fleste låneudbyderes hjemmesider finder du en chat-funktion. Gennem denne sættes du direkte i forbindelse med en medarbejder hos den pågældende udbyder, hvorefter du kan spørge om de mest generelle ting.

Du skal ikke forvente, at medarbejderen har indsigt i en igangværende sag, da det ikke er hos alle låneudbydere, at medarbejderen i chatten har klientindsigt og kan svare ud fra personrelaterede sager. Er det netop en sådan henvendelse du har brug for at få rettet til en udbyder, anbefaler vi imidlertid, at du forsøger at få svar gennem chatten. Kan medarbejderen her ikke hjælpe dig, kan han/hun muligvis dirigere dig i den rigtige retning, hvor svaret ligger gemt.

Har du almene spørgsmål, kan du med store fordele anvende chat-funktionen. Det er en lynhurtig kommunikationsform, og medarbejderen kan svare dig med det samme. Samtidig vil du også være i stand til at lave andre ting, i mens du kommunikerer via chatten, da du f.eks. har mulighed for at få en frisk kop kaffe, mens medarbejderen svarer tilbage.

Mail kan tage tid

En anden kommunikationsform du har mulighed for at benytte dig af er mail-funktionen. Du kan anvende mail-funktionen ligesom med chat-funktionen qua mange ligheder, men de to adskiller sig også fra hinanden på centrale punkter.

At chatte kræver din tilstedeværelse i større grad end kommunikation via mails. Med mails kan du i større grad selv bestemme, hvornår du ønsker at besvare den anden part, hvilket giver dig ro til f.eks. at arbejde, ordne haven eller dyrke motion. Imens kan du via din mobiltelefon løbende holde øje med eventuelle svar og svare tilbage i dit eget tempo.

At kommunikere via mails kan udgør en langsommere kommunikationsform, da det ligger implicit i denne, at den anden part ikke nødvendigvis svarer tilbage omgående. Vi vil i denne sammenhæng pointere, at låneudbyderne på vores service er hurtige til at svare tilbage, hvorfor kommunikation via mails ikke nødvendigvis vil reducere svartiderne.

Telefonisk hjælp ikke altid bedst

Den sidste kommunikationsform, som vi vil fremhæve i denne artikel, er den traditionelle telefonsamtale. Er du til personlig betjening er denne form klart at foretrække. Har du dine oplysninger klar under samtalen, vil du endvidere kunne få svar på personrelaterede spørgsmål såvel som naturligvis de almindelige generelle spørgsmål, som du måtte have.

Ulempen ved at tale i telefon er, at du ikke på samme måde kan se tilbage i jeres samtalehistorik, såfremt du ønsker dette. Det er f.eks. belejligt, hvis du ønsker at nærlæse et svar ved en given lejlighed, eller du ønsker at sparre med andre ud fra medarbejderens svar på dine spørgsmål.

Du kan selvfølgelig tage notater undervejs, men det er altid tilrådeligt at have en låneudbyders svar på skrift, da du hermed står bedre i en mulig diskussion. Ved at have svarene på skrift, vil du bedre kunne fremvise beviser for, at du har handlet korrekt og i overensstemmelse med låneudbyderens anvisninger givet af deres egen medarbejder.

Både ved mail og chat har du mulighed for at gemme dine svar. Ved chat-funktionen kan du oftest få tilsendt samtalen som en mail ganske nemt og enkelt.

Hvilken kommunikationsform du bør vælge, kommer helt an på din situation. Ud fra denne skal du gøre op med dig selv, hvilken kommunikationsform som ikke bare passer dig bedst, men som også stiller dig bedst ved en senere lejlighed.